-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:9952 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

مدتي است كه به عمل زشت استمنا مبتلا هستم . براي رهايي و نجات از آن چه بايد بكنم ؟

برادر گرامي , ضمن آرزوي توفيق ما نيز در جواب مي گوييم : مشكلي كه داريد, جز با ارادهء خودتان حلّ نخواهد شد.

عادت بسيار بدي كه بدان مبتلا هستيد, عزت و استقلال را از شما خواهد گرفت و شما را از ورود به سرزمين معنويت باز خواهد داشت .

استمنا كه از معنايش مي توان فهميد, يعني طلب كردن مني و پس بايد در حال اختيار باشد كه طالب باشد وجنابت بدون استمنا و بي اختيار احتلام است كه در حال خواب عارض انسان مي شود. در قسمت دوم كه احتلام باشد, چون از سر بي اختياري است , گناهي در پي نخواهد داشت , ولي استمنا چون از حالت غير طبيعي كسب تلذّذكردن و با اختيار است و حتماً اثرات زيان بار جسماني خواهد داشت خصوصاً اگر به صورت عادت در آيد, علاوه برنهي شرع و دين , نيرو و قوّه بدن را از بين خواهد برد و علاوه بر كاهش قواي جسماني , موجب كاهش فعاليت هاي اجتماعي و گريز از مردم شده و موجب خودباختگي نيز مي شود. در كتاب شريف وسائل الشيعه باب جداگانه اي به نام تحريم , استمنا وجود دارد. در يكي از احاديث امام صادق 7استمنا را نوعي نكاح شخصي با خودش مي دانندبدين مضمون : از امام صادق 7سؤال شد كه گروهي از مردم مي گويند كه خداوند حوّا را از دندهء چپ آدم خلق كرد.حضرت در جواب فرمود كه خداوند از چنين نسبتي منزه است . آيا خداوند نمي توانست با قدرت خودش همان گونه كه آدم را خلق كرد, براي او هم نشين به وجود آورد؟() آيا مي توان تصور كرد كه آدم با اعضاي بدن خود نكاح كند,(پـاورقي 1.وسائل الشيعه , ج 14 ص 267 حديث 1

زيرا كه فرض كردند حوّا از ضلع و پهلوي چپ آدم آفريده شده , پس عضوي از او است .

از امام صادق 7نقل شده است مردي كه با حيوانات نزديكي مي كند و يا خود بازي كند... و هر جا به اين شكل ويا شبيه به آن مرد از خود انزال ماء كند, يعني از خود مني بيرون آورد. اين كار زنا است .()

(پـاورقي 1.همان , حديث 2

مردي را كه با آلت خود بازي مي كرد, نزد امام علي 7آوردند. حضرت بر دستانش زد تا سرخ شد و سپس باكمك بيت المال براي او همسري برگزيد.()

(پـاورقي 2.همان , حديث 3

گوشه اي از احاديث معصومان : مبني بر تحريم استمنا بود.

شما دو راه در پيش رو داريد: يا بايد خود را كنترل كرده و با توجه به پيامدهاي سوء اين عمل كه هم از جهت ديني و اخلاقي و هم از جهت جسمي و بدني , هيچ گونه توجيهي ندارد, از اين عمل فاصله بگيريد و يا آن كه براي خود همسري برگزيده و با توافق طرفيني دوران عقد را طولاني كرده تا از راه شرعي و ديني و با عمل زناشويي كه مورد قبول شرع است , زمينهء آن انحراف را از بين ببريد وگرنه هيچ راه ديگري نمي تواند به شما كمك بكند.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.